N’ICE – Agir ensemble pour construire le monde de demain

What is it N’ICE ?

The N’ICE is an international summit, in partnership with Invent@UCA, Skema Business school, University of Utah, Meetlatam, BPI France, Fondation UCA, & Team Côte d’Azur which will take place on June 25 & 26, 2020 in Nice.

The project, dedicated to social and environmental innovation, aims to create an innovative and dynamic program, offering a unique and intense experience for students and companies alike.

The days will be animated by challenges, workshops, but also by masterclasses and conferences held by renowned personalities in line with the values of the project. The themes addressed are the very essence of today’s societal challenges: urban solidarity, green mobility, eco-responsible education, responsible sport, responsible investment, food & textile industry, marine resources, climate.

In parallel, a Hackathon is organized. Several teams will work on one or more challenges during 24 hours! At the end of this day, some pre-selected teams will pitch their solution in front of a jury of experts and professionals.

« The essence of our working method is collective intelligence, implemented by multidisciplinary teams. UCA and our partner universities have a rich pool of students from all disciplines. « Invent@UCA

Qu’est ce que c’est N’ICE ?

Le N’ICE est un sommet international, en partenariat avec Invent@UCA, Skema Business school, University of Utah, Meetlatam, BPI France, Fondation UCA, & Team Côte d’Azur qui se déroulera les 25 & 26 juin 2020 à Nice.

Le projet, dédié à l’innovation sociale et environnementale, a pour ambition de créer un programme innovant et dynamique, en proposant une expérience unique et intense aux étudiants, mais aussi aux entreprises.

Les journées y seront animées de challenges, de workshops, mais aussi de Masterclass et de conférences tenues par des personnalités de renom en adéquation avec les valeurs portées par le projet. Les thématiques abordées sont l’essence même des défis sociétaux actuels : la solidarité urbaine, la mobilité verte, l’éducation éco-responsable, le sport responsable, l’investissement responsable, l’industrie alimentaire & textile, les ressources marines, le climat.

En parallèle, un Hackathon est organisé. Plusieurs équipes travailleront sur un ou des challenges pendant 24 heures ! A l’issue de cette journée, certaines équipes présélectionnées pitcheront leur solution devant un jury composé d’experts et de professionnels.

« L’essence même de notre méthode de travail est l’intelligence collective, mise en œuvre par des équipes pluridisciplinaires. UCA ainsi que nos universités partenaires possèdent un vivier riche d’étudiants issus de toutes les disciplines. » – Invent@UCA

Billets